2008年7月14日 星期一

八 方 人 物 : 跟 蹤 最 重 要 帶 多 套 衫 (Police, SS)

生果日報 20080714
八 方 人 物 : 跟 蹤 最 重 要 帶 多 套 衫

陳 仲 文 展 示 95 年 一 次 行 動 中 獲 上 司 嘉 許 的 獎 狀 。
陳 亮 華 攝






八 方 人 物

電 影 《 無 間 道 》 , 蠱 惑 仔 「 強 」 說 過 : 「 如 果 你 見 到 個 人 , 佢 好 唔 專 心 咁 睇 住 你 做 其 他 , 咁 佢 就 係 差 人 。 」 現 實 中 , 曾 在 跟 蹤 隊 工 作 的 警 署 警 長 陳 仲 文 笑 說 , 當 年 的 「 蛇 仔 隊 」 探 員 確 時 常 「 扮 睇 報 紙 」 , 「 當 人 睇 唔 到 你 」 。 一 直 暗 暗 監 視 賊 人 , 他 也 曾 「 非 常 突 然 」 地 要 表 露 身 份 拉 人 ; 那 次 警 匪 在 高 速 公 路 飛 馳 , 賊 車 被 撞 到 四 輪 朝 天 。 真 人 真 事 , 精 采 過 電 影 情 節 。
陳 仲 文 皮 膚 黝 黑 , 中 年 發 福 , 樣 貌 平 凡 , 就 像 街 上 碰 到 的 任 何 一 個 中 年 男 人 。 但 這 張 平 凡 的 面 孔 , 有 許 多 不 平 凡 的 經 歷 。 他 在 1988 年 加 入 跟 蹤 隊 , 不 但 要 將 自 己 隱 藏 於 人 群 , 也 要 跟 舊 同 事 斷 絕 聯 絡 , 以 免 機 密 行 動 外 洩 , 「 老 婆 都 唔 知 我 做 緊 乜 」 。
做 賊 的 精 神 壓 力 也 大
陳 仲 文 說 , 「 蛇 仔 隊 」 工 作 時 不 帶 證 件 不 帶 槍 , 最 重 要 的 裝 備 , 是 在 車 「 放 多 幾 套 衫 」 。 行 動 時 「 蛇 仔 甲 」 在 看 報 紙 , 「 蛇 仔 乙 」 在 扮 街 坊 。 他 笑 說 , 曾 有 位 「 黑 黑 實 實 」 、 「 細 細 粒 」 的 拍 檔 , 常 扮 成 苦 力 監 視 賊 人 , 或 許 他 實 在 太 過 入 戲 , 常 被 軍 裝 警 員 截 停 查 身 份 證 , 要 同 事 解 圍 。
四 年 的 「 蛇 仔 隊 」 生 涯 , 賊 人 有 時 原 來 近 在 眼 前 , 「 最 近 住 我 對 面 屋 苑 」 。 他 最 「 長 情 」 的 一 次 曾 跟 足 對 方 半 年 , 那 次 他 發 現 對 方 好 幾 次 臨 作 案 前 , 向 後 揮 手 取 消 行 動 , 大 家 都 以 為 跟 蹤 行 動 已 曝 光 。 「 後 來 有 同 事 放 假 撞 到 佢 , 見 佢 明 明 冇 人 跟 都 咁 做 , 先 知 道 係 虛 張 聲 勢 。 」 那 次 也 讓 他 體 會 到 , 做 賊 的 精 神 壓 力 也 很 大 。
有 一 回 , 他 跟 蹤 一 個 爆 竊 集 團 , 從 元 朗 跟 到 九 龍 塘 , 再 跟 到 港 島 , 然 後 折 返 新 界 。 車 輛 正 在 吐 露 港 公 路 飛 馳 , 上 司 傳 令 指 目 標 人 物 已 在 港 島 作 案 , 蛇 仔 隊 要 破 例 即 時 拉 人 。 雙 方 在 公 路 飛 車 相 撞 , 賊 車 被 「 撞 到 反 轉 」 , 「 次 係 冇 選 擇 之 下 , 都 要 表 露 身 份 」 。
加 入 警 隊 逾 30 年 的 陳 仲 文 在 警 隊 生 涯 中 最 驚 險 一 幕 , 是 95 年 任 職 衝 鋒 隊 時 , 在 荃 灣 追 捕 一 名 已 撞 傷 一 名 警 員 的 司 機 。 司 機 當 時 逆 線 瘋 狂 飆 車 , 同 事 開 槍 將 車 輛 截 停 , 並 搜 出 六 塊 嗎 啡 磚 。 陳 仲 文 現 時 任 職 新 界 北 重 案 組 , 曾 偵 查 今 年 初 發 生 的 鳳 姐 連 環 兇 殺 案 、 及 21 歲 機 場 女 地 勤 被 劫 殺 案 , 今 年 獲 頒 授 香 港 警 察 榮 譽 獎 章 。 偵 查 過 無 數 大 案 , 但 陪 伴 他 多 年 的 , 仍 然 有 一 把 「 善 良 之 槍 」 。
記 者   雷 子 樂





Powered by Leies.com - Leies Chan
FruitDaily 1.1J(Full) Coded by Maninnet

_______________________________________
YM - 離線訊息
就算你沒有上網,你的朋友仍可以留下訊息給你,當你上網時就能立即看到,任何說話都冇走失。
http://messenger.yahoo.com.hk

沒有留言:

張貼留言