2008年7月14日 星期一

蠱 惑 兜 呃 秤 35%   小 販 被 控

生果日報 20080714
蠱 惑 兜 呃 秤 35%   小 販 被 控
貴 價 水 果 騙 案 倍 升   海 關 籲 市 民 睇 實





【 本 報 訊 】 海 關 發 現 , 涉 及 水 果 的 呃 秤 檢 控 個 案 激 增 , 今 年 首 5 個 月 已 檢 控 十 宗 , 是 去 年 全 年 的 一 倍 半 , 主 要 涉 及 荔 枝 、 車 厘 子 等 貴 價 水 果 。 海 關 更 首 次 發 現 , 有 售 賣 水 果 的 小 販 利 用 兩 個 不 同 重 量 的 「 蠱 惑 兜 」 呃 秤 , 提 醒 市 民 要 「 睇 實 」 小 販 磅 秤 的 過 程 , 以 免 受 騙 。
記 者   謝 明 明


海 關 首 次 發 現 水 果 小 販 使 用 較 標 準 重 4 安 士 的 蠱 惑 兜 呃 秤 。



海 關 發 現 部 份 螃 蟹 出 售 時 綑 綁 過 粗 水 草 , 有 呃 秤 之 嫌 。
香 港 海 關 提 供 相 片




海 關 消 費 者 保 障 科 總 貿 易 管 制 主 任 王 耀 祥 接 受 本 報 訪 問 時 表 示 , 今 年 首 5 個 月 共 接 獲 279 宗 懷 疑 呃 秤 的 舉 報 個 案 , 但 經 調 查 後 , 只 有 37 宗 個 案 涉 嫌 違 法 遭 檢 控 。 但 他 承 認 , 近 年 舉 報 呃 秤 的 個 案 有 上 升 趨 勢 , 相 信 與 市 民 的 消 費 權 益 意 識 提 升 , 及 海 關 增 加 巡 查 有 關 。
水 果 呃 秤 的 個 案 主 要 涉 及 荔 枝 等 售 價 較 高 的 水 果 。



罰 款 3000 至 5000 元
當 中 水 果 呃 秤 個 案 升 幅 最 多 , 僅 今 年 首 5 個 月 海 關 已 檢 控 10 宗 , 是 去 年 全 年 4 宗 的 一 倍 半 , 主 要 為 車 厘 子 、 荔 枝 、 提 子 等 較 貴 的 水 果 , 不 足 秤 比 率 由 5.2% 至 35.8% 不 等 , 被 告 被 判 罰 款 3,000 至 5,000 元 。
海 關 更 首 次 發 現 有 售 賣 水 果 的 小 販 利 用 蠱 惑 兜 呃 秤 。 海 關 署 理 消 費 者 保 障 組 高 級 貿 易 管 制 主 任 郭 翠 華 指 出 , 這 宗 案 件 發 生 於 旺 角 區 , 有 市 民 購 買 三 磅 布 , 「 個 市 民 拎 走 袋 布 , 發 現 唔 足 秤 , 轉 頭 叫 個 小 販 再 磅 過 , 發 覺 個 小 販 用 另 一 個 兜 去 磅 , 懷 疑 佢 呃 秤 , 於 是 報 警 。 」
水 草 蟹 情 況 有 收 斂
調 查 發 現 , 涉 案 小 販 使 用 兩 個 不 同 重 量 的 秤 兜 , 其 中 一 個 兜 較 標 準 重 4 安 士 , 「 個 小 販 首 先 用 較 重 兜 磅 生 果 , 當 個 客 返 轉 頭 要 求 再 磅 時 候 , 佢 就 靜 靜 雞 調 校 個 磅 讀 數 , 然 後 用 另 一 個 正 常 兜 去 磅 生 果 , 咁 就 以 為 可 以 呃 人 。 」 海 關 發 現 這 宗 個 案 的 布 不 足 秤 比 率 達 35.7% , 涉 案 小 販 最 後 被 判 罰 款 5,000 元 。
對 於 早 前 揭 發 的 「 水 草 蟹 」 呃 秤 個 案 , 王 耀 祥 指 今 年 首 5 個 月 有 10 宗 檢 控 , 相 等 於 去 年 全 年 的 總 數 , 但 近 月 已 再 無 發 現 水 草 蟹 呃 秤 案 , 似 有 收 斂 象 。 而 商 販 也 開 始 接 納 海 關 建 議 , 將 螃 蟹 由 以 重 量 計 改 為 逐 隻 計 , 「 咁 做 就 唔 會 發 生 呃 秤 , 市 民 可 自 行 決 定 買 唔 買 。 」
郭 翠 華 指 出 , 除 在 量 度 器 具 做 手 腳 外 , 不 法 商 販 會 出 口 術 , 「 有 小 販 會 用 掩 眼 法 , 個 磅 針 未 停 定 就 即 刻 話 個 磅 數 , 出 口 術 話 多 幾 安 士 呃 秤 。 」 她 提 醒 市 民 購 物 時 , 需 睇 實 小 販 磅 秤 過 程 , 「 要 求 小 販 將 個 磅 讀 數 面 向 你 , 仲 要 睇 實 佢 點 磅 , 以 免 被 呃 。 」
海 關 檢 控 呃 秤 個 案 分 類
類 別 : 08 年 1-5 月 ( 宗 )
水 果 10
蟹 : 10
魚 / 蝦 : 5
蔬 菜 : 3
肉 類 : 2
廢 紙 回 收 : 1
超 級 市 場 : 0
油 站 : 0
加 氣 站 : 0
其 他 : 6
總 數 : 37

類 別 : 07 年 ( 宗 )
水 果 4
蟹 : 10
魚 / 蝦 : 5
蔬 菜 : 3
肉 類 : 4
廢 紙 回 收 : 7
超 級 市 場 : 1
油 站 : 1
加 氣 站 : 1
其 他 : 3
總 數 : 39

資 料 來 源 : 香 港 海 關
你 的 意 見 ?
● 你 有 沒 有 遭 商 販 呃 秤 的 經 驗 , 情 形 如 何 ?

● 除 了 海 關 列 舉 的 呃 秤 黑 點 , 你 還 知 道 那 有 不 法 商 販 嗎 ?

請 電 郵 至 : mailto:focusgroup@appledaily.com
或 傳 真 至 : 3711 2411
或 發 短 訊 至 : 6010 7999




Powered by Leies.com - Leies Chan
FruitDaily 1.1J(Full) Coded by Maninnet

_______________________________________
YM - 離線訊息
就算你沒有上網,你的朋友仍可以留下訊息給你,當你上網時就能立即看到,任何說話都冇走失。
http://messenger.yahoo.com.hk

沒有留言:

張貼留言